Naar Santa ELena, Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Naar Santa ELena, Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Naar Santa ELena, Monteverde

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

06 September 2017 | Costa Rica, Monteverde

6 september 2017.
Vanmorgen vertrekken we weer uit La Fortuna, op naar Monteverde! Maar eerst langs de waterval die we gisteren hebben gemist. Was eigenlijk heel dicht bij ons hotel, de receptionist die er vanmorgen was sprak goed engels en heeft de route duidelijk uitgelegd. Vanaf de entree van de waterval moest je eerst over een brug, daaraan hingen vlaggen van de hele wereld, ook eentje van " Holanda” . Er was ons vertelt dat je 200 traptreden naar beneden moest lopen, maar het waren er 550!! maar het was de moeite waard. Schitterende waterval, als je wou mocht je er zelfs in het water, maar dat hebben wij maar niet gedaan. Vervolgens moesten we ook nog weer 550 traptreden naar boven. Totaal 1100 traptreden, een hele goede training deze morgen.
Daarna zijn we naar de dam gereden van het meer Arenal. Daar hebben we even wat gelopen en Jan heeft nog een vogel kunnen spotten. Vervolgens de route naar Monteverde ingeslagen. Het was een prachtige route met steeds aan onze linkerkant het meer van Arenal. Deze was veel groter dan wij hadden verwacht. We hadden prachtige doorkijkjes maar er was geen gelegenheid om langs de weg te stoppen om een foto te maken. Onderweg een lunchstop bij het plaatsje Nuevo Arenal bij The German bakery, heerlijk broodje gegeten met een lekkere kop koffie. Na nog een tijdje rijden kwamen we op een onverharde weg uit, veel bochten en een tijdje stof happen achter een schoolbus. Totaal ongeveer 50 km. op de onverharde weg. Halverwege de route een enorme regenbui gehad en Jan heeft de 4wheel drive maar gebruikt. Wel handig met zo’n onverharde weg. In het dorpje Santa Elena waar we gaan overnachten was opeens weer een stukje verharde weg, we hadden daar ergens rechtsaf gemoeten maar we zijn doorgereden naar het dorpje Monteverde. Een stop gemaakt bij een koffie branderij en daar de weg gevraagd naar “ Calalodge”, gelijk maar even een heerlijke kop koffie gedronken. Na ongeveer 5 minuten rijden zijn we dan toch gearriveerd. Prachtige omgeving en heerlijk rustig, het is hier een zgn. Cloud forest, ofwel een regenwoud waar het in de morgen zonnig is maar waar het ’s middags vaak regent en daarna is het nevelig. We hebben nog even een mooie wandeling gemaakt, een tour geboekt voor morgen en straks nog even lekker eten. Tijdens de wandeling zagen we nog een Agouti en deze keer is het gelukt om een foto te maken.

• 07 September 2017 - 08:59

Ko En Ika:

Schitterende omgeving waar je met volle teugen kunt genieten. En dat doen jullie wel.

• 07 September 2017 - 09:44

Janneke K:

Heerlijk, wakker worden en onder het genot van een kop koffie jullie avonturen volgen. Prachtig!!
    Blijf genieten van de mooie omgeving en ik geniet hier met jullie mee.
    Liefs Janneke.

• 07 September 2017 - 10:29

Monique Van Dijk :

Geweldig zeg prachtig geniet er maar lekker van.Groeten monique

• 07 September 2017 - 10:29

Hilda:

Wat een heerlijke reis!! Geniet hier lekker met jullie mee xxx

• 07 September 2017 - 16:54

Edith:

Lekker genieten.

Groetjes edith

• 07 September 2017 - 16:58

Sandra Oberman:

Prachtig zeg, een fijne vakantie gewenst.
    Groetjes Sandra

• 07 September 2017 - 19:23

Sandra Gerdes:

Een hele fijne vakantie gewenst geniet ervan!!!