Monteverde Cloud Forest Reserve - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Monteverde Cloud Forest Reserve - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Monteverde Cloud Forest Reserve

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

07 September 2017 | Costa Rica, Monteverde

7 september 2017.
Het is hier heel erg stil in Monteverde, vanmorgen werden we wakker met prachtig gezang van verschillende vogels. Je zou er een opname van moeten maken, zo mooi! Na een vroeg ontbijt (6.30) zijn we vertrokken naar Monteverde Cloud Forest Reserve. Daar hadden we om 7.30 afgesproken met een gids om een route te lopen en mogelijk wat dieren te zien. Het was een schitterende route en hij heeft ons veel verteld over het nevelwoud. We hebben minder vogels gezien dan we hadden verwacht, maar wel veel mooie planten en vlinders. Vooral de Bleu Morpho vlinder is schitterend, maar die krijg je niet op de foto, de Blue Morpho schijnt zeldzaam te zijn, maar we hebben er vandaag best heel veel gezien. De gids vertelde ook over de vele epifyten op de bomen en semi-epifyten. In een grote boom kunnen wel 200 soorten voorkomen. De semi-epifyten hebben lange wortels die van bovenaf naar de grond gaan. Beide soorten nemen geen voeding van de boom maar leven van water wat op hen neer komt. Vooral veel Bromelia’s en orchideeën . We hebben ook de kleinste Orchidee ter wereld gezien. Prachtig!. Aan het einde van de tocht nog heel veel kolibries gezien (7 soorten). Wat een drukke vogeltjes, je zou er zenuwachtig van worden. Even een koffiestop en vervolgens hebben Jan en ik nog zelf een tocht gelopen naar een punt waar je de scheidslijn ziet tussen de continenten (Continental Divide) waar je met 1 voet op de Pacifische kant staat en met de andere voet aan de Caribische kant. De bergkam is de grens. Al met al hebben we toch weer ongeveer 5 uur gewandeld. We zijn nog even het kleine dorpje Santa Elena doorgelopen, maar dat stelde niet zoveel voor. Terug naar de Lodge om lekker te relaxen, vanaf ons balkon zag Jan nog een Toekan en heeft daar nog een foto van gemaakt. De mooie vogelfoto’s zijn door Jan gemaakt. Vanaf ongeveer 4 uur wordt het hier weer mistig en begint het weer te regenen. Maar wij hebben het erg getroffen met het weer tot nu toe, het is immers wel het regenseizoen, maar afgezien van af en toe een bui aan het eind van de middag of ’s nachts valt het reuze mee. Straks nog even ergens een hapje eten en dan lekker slapen om morgen weer verder te rijden naar onze volgende bestemming.

• 08 September 2017 - 09:13

Hilda:

In 1 woord Schitterend!!xxx
    Het weekend ziet er hier veel belovend uit qua weer, regen, regen, regen.
    Liefs.

• 08 September 2017 - 09:50

Froukje:

Geweldig om te lezen hoe jullie genieten van alles om jullie heen.

• 08 September 2017 - 10:44

Ko En Ika:

In 1 woord: ECHT schitterend. Geniet er van.

• 08 September 2017 - 14:42

Vrouwkje Mulder:

Mooie foto's . Veel plezier .