To the beach, Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu To the beach, Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

To the beach, Samara

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

10 September 2017 | Costa Rica, Sámara

10 september 2017.
Het is niet heel erg ver rijden van Rincon de la Vieja naar Samara, ongeveer 113 km. We doen het rustig aan en drinken onderweg ergens een kop koffie. De omgeving is wisselend met weilanden vol koeien, ook hier zien we weer een cowboy en is het foerageren ervan weer mislukt helaas. Vervolgens rijden we weer door de bergen. Het is erg rustig op de weg, we komen door een paar kleine dorpjes, je bent er doorheen voor je het weet. In Samara aangekomen gaan we naar ons hotel, Hotel Belvedere, en parkeren onze auto, het is nog te vroeg om in te checken, de kamer is nog niet klaar. Dat is geen probleem, we lopen door de Hoofdstraat rechtstreeks naar het strand, ongeveer 300 meter en we maken een strandwandeling, lekker met de voeten door het water en gaan vervolgens lunchen bij een leuke strandtent. Het weer is vandaag niet zo erg zonnig, maar de regen die er valt zijn alleen maar wat spetters. Ook hier heeft men toch te maken met de invloeden van de orkanen die er op dit moment waaien in het Caribisch gebied. Om half 2 kunnen we op onze kamer. Op ons balkon staan 2 strandstoelen en we gaan even heerlijk relaxen. Terwijl we daar zitten horen we de apen en we zien ze ook door de bomen slingeren en een herrie dat ze maken, echte “brul”apen. Normaal zie je deze dieren alleen maar in de dierentuin, maar hier leven ze in de vrije natuur.
Ook deze dag ging weer nel voorbij. We blijven hier wat langer dan in de andere locaties, even lekker luieren aan het strand om alle indrukken die we in dit prachtige land tot nu toe hebben opgedaan te verwerken en te laten bezinken.

• 11 September 2017 - 08:06

Ko En Ika:

Doe maar even rustig, want over 4 weken moet je weer.

• 11 September 2017 - 18:38

Marianna:

Geweldig de beschrijvingen en de foto's. Een aanrader voor mij

• 12 September 2017 - 16:05

Erik T. En Jan B.:

Leuke verhalen weer Rika. Jullie moeten het wel prima naar de zin hebben zo te lezen. En Jan kan zijn hart ook ophalen met het maken van die prachtige foto's. Enjoy!