Vliegen en vliegen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Vliegen en vliegen - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Vliegen en vliegen

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

01 September 2017 | Costa Rica, San José

1 september 2017.
Deze dag stond in het teken van vliegtuigen! “s morgens vroeg om 8.05 vertrokken we met nummer 1. Van Amsterdam naar Frankfurt met Lufthansa. Op vliegveld Frankfurt werden we met een bus van het vliegtuig naar de vertrekhal gebracht. Daar moesten we ongeveer 3 uur wachten voor onze volgende vlucht, een vliegtuig van Star Alliance, waar we ook weer met een bus heen werden gebracht. Beetje winkeltjes gekeken, lekkere koffie gedronken en weer naar de gate voor de 11 uur durende vlucht naar Panama. De vlucht verliep prima en we landden een half uur eerder dan verwacht. Weer wat rondgelopen daar en al gauw bij de gate voor vertrek naar Costa Rica een stoel gezocht, we waren best wel moe. Beetje mensen kijken en dan gaat de tijd best snel. Het laatste vliegtuig bracht ons eindelijk naar de plek van bestemming: Costa Rica.
We werden opgewacht op het vliegtuig om naar ons hotel (Radison) te worden gebracht. Een vriendelijke chauffeur (groot fan van het Oranje voetbalteam) bracht ons daarheen. Hij kende veel namen van Nederlandse voetballers, maar gaf ook even commentaar op hoe slecht ze hadden gespeeld tegen Frankrijk. (0-4). Dan ben je zover van huis en wordt er nog gesproken over het Nederlandse voetbalteam.
We zijn gelijk naar onze kamer gegaan en hebben geslapen tot ongeveer 5 uur. (Jet -lag).