El Arenal / La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu El Arenal / La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

El Arenal / La Fortuna

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

05 September 2017 | Costa Rica, Fortuna

5 september 2017.
Vandaag gaan we de omgeving van La Fortuna/El Arenal bekijken. Na het ontbijt gaan we op pad.
De planning is om eerst naar de waterval te gaan, maar helaas hebben we een afslag gemist, dus geen waterval vandaag, dat wordt morgenvroeg. Toen verder naar het nationaal park ; Parque Nacional Volcán Arenal. De Arenal behoort tot de meest actieve vulkanen ter wereld. Eeuwenlang werd gedacht dat het hier om een uitgedoofde vulkaan ging, totdat in 1968 het tegendeel werd bewezen en 87 mensen overleden door het natuurgeweld. De jaren daarna bleef de vulkaan actief vuur spuwen en ook vandaag de dag rommelt het nog flink. De laatste grote uitbarsting was op 23 augustus 2000. Het is te gevaarlijk om de vulkaan zelf te beklimmen, maar wij hebben vandaag een mooie route gelopen, ongeveer 3 kilometer naar boven naar een gebied waar de lava vanuit een eruptie in 1992 is neergekomen. Vanaf die plek hadden we een prachtig uitzicht op de vulkaan met een pluim rook en aan de andere kant het meer van Arenal. Schitterend, Op de route terug naar de auto kwamen we langs een hele oude Kapokboom, enorm groot, de wortels waren hoger dan Jan. Vervolgens zijn we naar de Hangende bruggen gereden en hebben daar een tocht gedaan met een gids. De tocht was geweldig, je loopt de berg op en over verschillende hangbruggen door de boomtoppen. De gids wist precies waar we moesten kijken. Prachtige foto’s gemaakt die we helaas hier niet allemaal kunnen plaatsen. We hebben o.a. een tarantula gezien, diverse slangen, verschillende vogels (o.a. een Turquoise browed Motmot) en een Agouti, de Agouti lijkt een beetje op een grote rat maar is dat niet, helaas hebben we die niet op de foto kunnen zetten.
Na de tocht van ongeveer 2,5 uur hebben we eerst maar een lekkere ananas smoothie genomen. De ananas is hier zo lekker! Voldaan van alles wat we hadden gezien en de gelopen kilometers zijn we naar een “Hot water spring” gereden. Hier hebben we heerlijk in het warme water gelegen (37 graden) en lekker gerelaxt. Het is een must als je in La Fortuna/Arenal bent om van de hot springs te genieten. Het bronwater wordt verwarmd door de vulkaan en was heerlijk ontspannend, daarna nog lekker gegeten ($13 per persoon voor een driegangen diner inclusief drankje) en de dag was alweer om. Voor ons gevoel zijn we al weken van huis en we genieten volop.

• 06 September 2017 - 14:17

Marcella:

WoW wat is het prachtig daar!

• 06 September 2017 - 19:14

Hilda:

PRACHTIG !! Heerlijk om te horen dat jullie zo enorm genieten en relaxen, jullie komen helemaal zen terug.