Van Monteverde naar Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Van Monteverde naar Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Van Monteverde naar Rincon de la Vieja

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

08 September 2017 | Costa Rica, Liberia

8 september 2017.
Ook vanmorgen werden we weer gewekt door de vogels. Prachtig, we gingen samen even op ons balkon staan en zagen weer prachtige vogels waaronder de Masked Tityra en de Squirrel Cuckoo. Tijdens het ontbijt zagen we een Tayra, een soort wezel-achtig dier. De Lodge lag ook midden in de natuur en er waren veel dieren in de omgeving, zagen we ze niet, dan hoorden we ze wel. De koffers weer gepakt en de weg op naar de volgende bestemming: Rincon de la Vieja. Een gebied met een vulkaan met negen kraters. De route was de eerste 40 km. over een onverharde weg. Tempo: gem. 20 km. per uur, dat schoot niet echt op, maar we hebben de tijd. Het geeft ons de gelegenheid om te genieten van alles om ons heen. De wegen hier zijn niet echt geweldig, veel kuilen in de onverharde weg. Komt ook deels door de stortbuien die er soms heel onverwacht zijn.
De laatste 71 km. ging deels over de snelweg en deels over een tweebaansweg. Maximum snelheid op de snelweg deels 90km.per uur, deels 80 en ook delen waar je maar 60 km. per uur mag rijden. Wij hebben in Nederland echt niets te klagen met onze wegen.
We hebben weer geluk vandaag, want ook nu is het goed weer. Terwijl we over een bruggetje rijden zien we opeens een prachtige vogel over de weg vliegen. En hij gaat naast de weg op een tak zitten. Omdat er nagenoeg geen verkeer is stoppen we en Jan maakt een prachtige foto van deze Turquoise-browed Motmot, we hebben deze vogel ook al eerder gezien, maar niet zo mooi als nu. Onderweg zien we veel weilanden met koeien en koeienstallen. Ook zien we een paar keer een Cowboy te paard tussen de koeien, echt zoals je het kent uit de film, helaas niet gelukt er een foto van te maken. We rijden rustig verder naar de Lodge waar we vannacht logeren. Bij de Lodge kun je een bad nemen met Vulkanisch modder. Dat gaan we maar eens proberen, eerst moesten we 5 minuten in de sauna, daarna hebben we elkaar met modder ingesmeerd, leuk, maar het stinkt wel een beetje. De modder moesten we laten opdrogen en daarna afspoelen onder de douche. Daarna heerlijk in warm bronwater (Hot springs). Vanavond nog even een hapje eten in het restaurant van de Lodge en dan morgen op naar de vulkaan Rincon de la Vieja om daar te wandelen en te genieten van wat deze omgeving ons te bieden heeft.

• 09 September 2017 - 11:03

Ko En Ika:

Dat is genieten en je ziet ook nog veel onderweg met een matige snelheid.

• 10 September 2017 - 12:32

Harry Bos:

Moi Jan en Rika, heb vanaf Vrijdag nu wel iedere dag een bericht van jullie ontvangen. Super dat het jullie zo goed naar de zin gaat er komen steeds mooie fotos en verslagen voorbij. Hieraan kun je wel zien dat jullie genieten, ga nog maar even door met genieten want voor je het weet is het weer voorbij! Nog heel veel plezier en tot horens, groeten Harry en Lina.