Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

09 September 2017 | Costa Rica, Liberia

9 september 2017.
Zoals elke morgen waren we nu ook weer op tijd wakker. Tegen 7 uur zaten we aan het ontbijt.
Rond half 8 zitten we in de auto en rijden we naar het Nationale park: Rincon de la Vieja. Dit is een park rondom de vulkaan Rincon de la Vieja, een nog actieve vulkaan met 9 kraters.
We wandelen eerst een stuk richting een waterval, er was ons gezegd dat dit een moeilijk begaanbaar pad was en dat bleek ook wel. We zijn maar terug gelopen, iets met een vervelende knie enzo. Aan het begin van de route was een veld met prachtige bloemen en even zoveel prachtige vlinders. Ook hier weer de blauwe Morpho, maar ook prachtige oranje, witte en gele vlinders en rood met zwarte.
Vervolgens hebben we de route met de vulkanische activiteiten gelopen. Eerder kon je ook naar de top lopen, maar dat is nu verboden omdat het gevaarlijk is rondom de kraters van de vulkaan. Op de route zagen we o.a. Fumerales (stoom uit de vulkaan), een kleine krater (1 van de negen) en ook kokend water en borrelende modder. Het stonk echt naar vulkaan (rotte eieren). Het was een mooie route om te lopen, de omgeving rondom de vulkanische activiteiten brengen je in een andere wereld dan wanneer je weer door het bos loopt. Dicht bij de warmte van het vulkanisch gebeuren zagen we verschillende hagedisjes die zich warmden op de stenen en ook door de zon.
We hoorden best wel vogels, maar ze lieten zich hier niet zien. Wel werd ons pad gekruist door een grote familie Tayra’s. De Tayra is een soort marter met vrij slanke poten. In tegenstelling tot andere marters eet de Tayra vooral plantaardige kost, vooral fruit, hun manier van wroeten in de aarde lijkt wel wat op everzwijntjes. Prachtig.
Inmiddels is het lunchtijd, we hebben er weer een paar uur wandelen op zitten (3,5 uur) en gaan ergens in een restaurantje lekker eten. We overleggen of we nog een route gaan lopen maar zijn beiden wel wat moe, zoveel gezien en gedaan de afgelopen dagen. Tijd om te relaxen aan het zwembad. Dit is echter maar van korte duur, rond 3 uur vanmiddag begint het enorm te onweren en te plenzen. Een echte tropische bui, die echter wel wat langer duurt dan we hadden verwacht.
Nog even lekker eten straks en dan morgen naar het strand van Samara.

• 10 September 2017 - 07:48

Hilda :

Prachtige natuur, je raakt niet uitgekeken. Echt VAKANTIE xxx

• 10 September 2017 - 09:39

Janneke :

Geweldige foto's van een prachtige omgeving!!

• 10 September 2017 - 10:01

Ko En Ika:

Echt genieten dus.

• 10 September 2017 - 14:54

Marian En Max Cohen:

En al dat moois moet ook nog even verwerkt worden. misschien is tijdens een bui wel de aangewezen gelegenheid, of is het dan even oogjes toe. Blijf genieten en wij genieten een beetje mee, doormiddel van de verslagen en de foto's.

• 10 September 2017 - 20:14

Paul:

Leuk om al jullie avonturen terug te lezen. Costa Rica moet duidelijk op de bucketlist! Blijf genieten. Hartelijke groet, Marijke en Paul