Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Samara

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

12 September 2017 | Costa Rica, Sámara

11 en 12 september 2017.
De eerste dag van ons verblijf in Samara werden we gewekt door de “brul” apen en verschillende vogels. Het dorpje Samara is niet erg groot, maar heeft een breed strand in een hoefijzervormige baai. Helaas voor ons en veel anderen begint deze dag met regen, niet een beetje, maar tropische stortbuien. We gaan eerst maar eens lekker ontbijten en wat relaxen in onze stoelen op de veranda. Lekker lezen, de gemaakte foto’s nog eens bekijken en een beetje uitrusten van alles wat we al hebben gedaan.Tegen de avond wordt het pas een beetje droog en we besluiten een stukje te wandelen door het dorpje en eens te bedenken waar we gaan eten. De planning was een “soda”. dit zijn kleine restaurantjes waar de Costaricaanse mama heerlijk eten serveert. Maar jammer dan, ze was gesloten, ze zei manana , dus morgen weer open. Ik kon haar ook geen ongelijk geven, het was erg rustig vandaag. We kwamen daar een leuk stel , Wil en Diny uit Brabant, tegen die we ook al eerder hadden ontmoet en we hebben maar besloten om samen te gaan eten. Heerlijk gegeten bij El Logarto, al het eten werd op een houtskoolgrill klaargemaakt, ontzettend lekker, na het eten nog even een afzakkertje genomen in een klein cafeetje. Een gezellige avond en een mooie afsluiting van een regenachtige dag.

Onze tweede dag in Samara begon met volop zon!! Heerlijk en we hadden afgesproken met een gids te gaan paardrijden. We zijn naar het naburige dorpje Carillo gereden en de gids stond al klaar, dus op de paarden en rijden maar. Nu heb ik als heel klein meisje wel eens paard gereden, maar dat mocht geen naam hebben en Jan had nog nooit paard gereden, de gids wist dit en had dus rustige paarden uitgezocht. De tocht ging eerst rustig langs een vrij vlakke weg, daarna moesten we de weg oversteken en kwamen we in het bos, de ondergrond was wat drassig van de regen gisteren en hier en daar ging de route steil omhoog en ook weer steil naar beneden. Eerlijk gezegd vond ik het in het begin wel een beetje eng, maar dat ging gelukkig over. We reden naar de top, daar was een grasvlakte met een schitterend uitzicht over de baai van Samara (playa Samara) en de baai van Carillo (playa Carillo). We vervolgden onze route nu over een wat vlakker pad en minder drassig. De paarden gingen over in draf op bepaalde stukken, maar mijn paard (Negro) dacht sneller te moeten en ging in galop. Dat was maar van korte duur, ik had het dier snel weer onder controle. Het laatste deel van de route ging over het strand. Jan en ik hebben enorm genoten van deze 2 uur durende rit. Top ervaring!
Weer terug naar het hotel en onze zwemspullen gepakt. Naar het strand dus. Daar heerlijk op een strandbedje gelegen en even in zee gezwommen. Ook nu weer aan het eind van de middag een tropische bui, maar wij hebben weer een heerlijke dag gehad. Morgen terug naar San Jose om donderdag om 4 uur ’s morgens opgehaald te worden voor onze vlucht naar New York.

• 13 September 2017 - 12:38

Hilda:

Heerlijk dat jullie zo enorm genoten hebben van Costa Rica, geniet nog even van jullie laatste dag aldaar.
    Een goed reis (vlucht) naar New York!!

• 14 September 2017 - 17:48

Marian En Max Cohen:

Ondanks alle het moois in Costa Rica, gaan/zijn jullie bij het fijnste gedeelte van jullie vakantie.
    Het moet toch heerlijk zijn ze alle twee in jullie armen te kunnen sluiten.