Colloseum,forum romanum en meer - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Colloseum,forum romanum en meer - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Colloseum,forum romanum en meer

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

04 September 2014 | Italië, Rome

Vandaag na het ontbijt op pad. Eerst naar het colloseum waar we een tour boeken incl. Het forum romanum. Een gids leidt ons rond door het Colloseum en vertelt veel over de geschiedenis, leuk en interessant. Wist je dat de Gladiatoren een goed betaalde baan hadden met veel aanzien bij de vrouwen? ze hadden meestal een contract van 5 jaar. Slaven die als gladiator gingen werken kregen vaak na de 5 jaar de vrijheid. Vervolgens door naar het Forum Romanum, leuk om deze ruïnes te zien en de historie die erbij hoort te horen. Hier en daar wordt heftig gerestaureerd. Het is ook al zo oud. Daarna ergens een hapje gegeten en door naar de Trevi fontein, helaas staat deze in de steigers en hebben we er weinig van kunnen zien, wel nog even een muntje gegooid. Onderweg hebben we nog een hele mooie kerk bezocht. We hebben er geen foto's gemaakt maar wel een kaarsje gebrand. Van de Trevi fontein naar Fontana di Tritone, plaza Republica en toen een terrasje gepakt. Aperol spritz voor mij en voor Jan een glas bier. Chippies erbij en ff lekker uitrusten. daarna even een pauze in de B&B en vanavond nog naar een pizzeria.