Pantheon en diverse kerken - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu Pantheon en diverse kerken - Reisverslag uit Rome, Italië van Jan en Rika Bos - WaarBenJij.nu

Pantheon en diverse kerken

Door: Rika

Blijf op de hoogte en volg Jan en Rika

06 September 2014 | Italië, Rome

Vandaag rustig begonnen, nog een beetje moe in de benen. Daarom eerst naar het piazza del popolo met de metro. Vandaar via park borghese eerst naar de Spaanse trappen, daar een kopje koffie gedronken met een Canneloni. Vervolgens gelopen naar
het Pantheon. Schittterend! Al zo oud en geweldig indrukwekkend. Daarna tijd voor de lunch, in plaats van een terras een zaakje binnen gegaan waar we een heerlijk broodje hebben gekocht die we achter in de zaak konden eten met zicht op alle gedroogde hammen, erg leuk. Vanaf het Pantheon gelopen naar de San Ignazio, een hele mooie en grote kerk. Zeker de moeite waard. Vervolgens wat gelopen door de straten van Rome, beetje gewinkeld en een ijsje gegeten. Daarna nog naar een hele mooie kerk. iets met Maria etc. Ben de naam nu even vergeten, deze kerk was echt schitterend en heel groot met een heel mooi plafond van brons als ik me goed herinner. Deze kerk staat heel dichtbij onze B&B, bijna voorbij gelopen, maar blij dat we toch nog even hebben gekeken. Toen nog een drankje (borreltijd) en daarna even de benen plat. Even douchen en toen naar een restaurantje waar we lekker hebben gegeten. Morgen alweer de laatste dag in Rome.